yakkeebah

20 juli 2009 - Carraroe, Ierland

Ik leg je de titel zometeen wel uit.. laat ik chronologisch vertellen, anders volgt niemand het meer.. meself included

Gisteren lang uitgeslapen. Het was zondag, geen school, dus dan slaap je uit. Ergens rond 12 uur wakker gemaakt door Lumi. De douche was nog niet warm, dus eerst gelunched en daarna pas gedouched. Ik was nog lange niet wakker, dus dat ging goed.. Op tijd naar de grote weg gelopen, we wonen op een zijweggetje, en de bus in die precies goed aankwam. We waren even bang dat we Ed achtergelaten hadden, maar die bleek gelukkig bij de school te staan. Na wat rondrijden mensen oppikken vertrokken we richting noorden en westen naar Rosmuc. Eerst naar dat hutje van Pearse waarvan jullie de foto's al hebben kunnen bewonderen. Naar het meer op de rots zitten waarvan we ons inbeeldde dat Pearse daar zelf zat zn gedichten te schrijven.... hoe romantisch ^^ mensen die bijna in het water vallen zijn leuk ^^

Toen we verder reden na een hele biografie en tour door het hutje gekregen te hebben stopten we voor 15 mins bij een mooit 'picturesque' watervalletje. Mooie foto's gemaakt en uitgegeleden, uiteraard, want je dacht toch niet dat ik bleef staan? Het was wel lief en 'picturesque' daar, maar we gingen redelijk snel weer weg. Op naar Peacocks. Dat is een plaatsje waarvan ik de naam vergeten ben waar vroeger een treinstation was tussen Galway en Clifden en het was bijzonder, iets van Kinvarra of Camus ofzo... De film the Quiet man was  daar deels opgenomen en het was een mooie rustplaats ertussen in. Ik vond het niet bijzonder, ze hadden een giga giftshop en kantine.. Even ijsje gegeten ^^ Dat maltesers ijs is best lekker :D maargoed ^^

's avonds weer terug lekker gegeten en ik dacht, na mn stukje geschreven te hebben, laat ik een wandeling gaan maken. Dus Candice, Lumi en Steffi opgetrommeld en naar buiten gegaan. Na 15 miniuten over de weg gelopen te hebben dachten we, kom leuk, laten we van de weg af gaan en door het landschap lopen. Het was werkelijk heel erg mooi over de stenen springen en soms door wat nattere veldjes lopen, maar niet teveel en weer terug naar de stenen. De begroeiing, ziet er raar uit dat woord, is laag en heide achtig. Grassen en prikkelbushes en kleine miniboompjes. Er lopen een soort van whalebacks van kleine stenen door het land en daartussen zit veel water en veen en moeras. Hier en daar stil blijven staan om even te blijven zitten. Candice en Lumi hadden minder moeite met rondlopen dan Steffi en ik dus dat was wachten en lopen en terug en stuiter, you know me..

Maar toen op een gegeven moment toen we weer samen waren en ik verder wilde lopen en niet heel erg goed oplette.. stapte ik met een voet midden in een stuk moeras.... ja lach maar, dat vonden zij ook heel leuk. Ik zal proberen de foto's en filmpjes te krijgen van Lumi, die heeft me er ook weer uit getrokken. We hebben enorm gelachen, maar ben er niet echt blij mee. Beetje boos op mezelf. Maar ik zal ze uploaden. Waarschijnlijk aan het einde van de maand zal ik er met een hele grote glimlach op terug kijken.

Verder gelopen zo snel als we gingen. Over muurtjes geklommen om weer terug bij de weg te komen. Paar  verdwaalde katten en honden achter ons aan gehad. Was wel grappig. Ik ben echt de rest van de weg heel erg voorzichtig geweest met waar ik stond. De helft van mn rechterbroekspijp was nat en water was mn schoen in gelopen. De terugweg was betrekkelijk snel over de weg gelukkig. Ik herken het nog steeds niet tot we echt op de kruising staan. Er zijn veel minder landmarks behalve de paardjes die precies op de goede plaats staan :P

Thuis direct onder de douche gaan staan en het ergste uit mn schoenen, broek en sokken gehaald en ze een nacht in water laten weken en mn schoen in een handdoek gewikkeld. Vanochtend mn broek buiten uitgewrongen en uitgehangen. Even later kwam mum de kamer binnen en zei op een echte mamma manier 'You fell into the bog didn't you...' Ze had m al in de wasmasch gedaan en mn sokken mochten erbij. De schoen ging in de stove om te drogen en ik kreeg een paar van haar schoenen. Ze is echt heel erg lief ^^ Ik heb nog redelijk vaak mn 'falling into the bog' naar mn hoofd gekregen. Mum kwam ook naar me toe met de schone broek en sloeg m eerst op mn hoofd voor ze m me gaf. "And don't go near no bog no more!" She has a point. Het was ook alleen ik die erin kon gaan stappen... maargoed. Heb het overleefd dus dat is prima.

Weer lekker vroeg naar school vandaag en vooral veel herhaald van gisteren. Op een gegeven moment was Ed het echt helemaal kwijt, wat best grappig was om te zien, maar natuurlijk heel zielig voor hem. Na de pauze ging het weer beter en we hebbe nog gezongen wat best gaaf is ^^ Ik vind het in ieder geval heel leuk :) Er was nog een introductie in speakwrite, een programma om je Iers te verbeteren met de computer. Was wel interessant, maar beetje saai dus maar weer vertrokken na een half uur samen met Candice. Na 20 minuten lopen ongeveer kwamen er twee gozers langsrijden die vroegen of we een lift wilden. Dus een paar minuten door een autotje verder gereden die echt 10 keer gevraagd hebben of we zekerweten niet mee wilden iets drinken. Candice was knocked out dus dat werd nee. Niet dat we t anders gedaan hadden. Iets met diner en roken en weet ik wat.

Lekker gegeten en daarna naar een lecture gegaan over moderne gaelic literatuur in translation. Ik geloof dat de conclusie was dat het faalt om native literatuur te creeeren omdat het educatie systeem faalt.. En een hele geschiedenis van de literatuur. Was best interessant, maar het is een lecture... dat gaat fout op een gegeven moment. Interessant mannetje ook. nja goed.

Teruggelopen en nu zijn we hier. Ik hoop dat het een dag wachten waard was. ik ben nu heel moe, dus ik ga slapen.

Oiche maith! (I wah ergo Goede nacht)

P.S. Ik heb een 7 voor mijn eerste herkansing :D :D :D Dankjewel lieverd dat je me er zo goed mee geholpen hebt :D :D :D

@tt : Er zit een klein verschilletje in een verhaal van 3 pagina's en een kleine reactie ;) maar heel erg bedankt voor je reactie :D Voor zover ik gezien heb is er hier niet veel variatie, maar we gaan naar de Aran eilanden waar het wat meer rugged is, maar het is redelijk veel van hetzelfde hier. Ik heb al lang een woordenboek! :D

@mamma : Ik had Nique gisteravond nog even gesproken op msn. ze verheugde zich :) Ik hoop dat het leuk is voor dr, verdient ze wel.

@Lientje : Sowwy, niet mn bedoeling.. maar he, zometeen hoef je niet meer zo veel naar werk ivm je school en het gaat gaaf worden en we gaan echt nog wel een keer samen ;) echt waar!

@Bas : Ik hou van je!!! :D we zijn weer een nacht dichterbij Gaillimh :D Grá mo chroí!!

1. tt+oj:
    dia is muire dhuit.....,
    Tja, een ongeluk zit in een klein Iers bogje he, gelukkig dat het goed is afgelopen en dat je voor veel vermaak hebt kunnen zorgen bij je huisgenootjes.Ik bekeek wat campingsites, en vind een overnachting nog redelijk duur.Veel muggen ivm vele watertjes?
    Al een Claddagh fáinne aan het uitzoeken?
    Méid pléisiúir enzo, kvtt
  2. Papapa-paa!:
    Hoi Knuffel
    In goed Haags heet dat een "zeikpoot". Ik vergeet nooit meer dat ik op de lagere school in de vierde klas bij een woordspelletje (zo veel mogelijk woorden maken uit een lang woord) ook het woord zeikpoot had opgeschreven, en daarvoor een ernstige reprimande heb gekregen "zo'n woord had ik van jou niet verwacht" of iets in duie trant.

Gruieaitnn oohhkjjajjh !!
  3. Lientje:
    21 juli 2009
    Haha, sorry hoor ik moest wel een beetje lachen om je bog-ongelukje ;) Ik had
    t je zo nagedaan... Heb nu wel bog down in the valley-o in mn hoofd, dat nummer wat Rapalje ook wel ns zingt, begryp de tekst nu n Stuk beter :
    ik schryf dit trouwens helemaal op mn iPhone op mn werk!:D
    knuffel, ik kyk uit naar je volgende journal
    Eline.