Chuaig me go Gaillimh

7 augustus 2009 - Carraroe, Ierland

Jullie mogen me slaan... ik ben echt heel slecht.. 5 dagen niks geschreven! Ik weet de helft allemaal al neit meer dus het gaan gewoon random gebeurtenissen worden... Sorry...

Maandag kwamen er 2 nederlandse jongens dansen. Dat was gaaf! zoek op youtube de gebruiker "SilverIgnotus" op (hele oude naam... niks zeggen) en daar heb ik een stapeltje filmpjes staan waaronder die van de jongens dansen. Echt heel gaaf :D Het was wel grappig dat achteraf Maureen (Bosslady) my en 2 andere nederlanders hier naar de jongens trok, jij bent ook nederlands dus jullie kunnen praten en weet ik wat allemaal :P We zaten allemaal een beetje van ehh..... haai? Beetje gepraat en stapeltje complimentjes later was en een lecture over "the meaning of song" en dan specifiek oude traditionele ierse muziek. Over dat het zingen allemaal eigenlijk toverspreuken waren en weet ik wat allemaal. Wel interessant :)

Gedurende de dag gebeurt er amper wat, dus daar hoef ik niet over te vertellen. We zingen een beetje, kijken filmpjes, herhalen werkwoorden, leren een manier van dingen vertellen (zoals directions) en gaan weer naar huis...

Er was op dinsdag geloof ik een gozer met een stapel afrikaanse trommels en heeeeeeeeeeeel veel pruiken die hyper en nuts was maar natuurlijk wel heel grappig. een uurtje beetje zitten trommelen en gelachen. Morgenavond is ie er weer ^^

dinsdagavond was er een lecture over folklore. hoe men er gedurende de tijd over dacht en vanalles. Het was leuk als ie voorbeelden gaf en verhaaltjes vertelde, maar zn verhaaltje verder was een beetje suf.. WIsten jullie dat de emoticons een vorm van folklore zijn ;) daar leer je nog wat van :)

Ik had trouwens een oogontsteking, dus op dinsdag was ik even naar de apotheek geweest voor oogdruppels en heb vanaf dinsdag geen lenzen gedragen wat erg leuk is in de klas, want ik zie geen drol van het bord.. gelukkig kon ik van ALla haar bril lenen en haar sterkte lijkt genoeg op de mijne dat ik zonder hoofdpijn scherp kan zien :D Dus ik heb met een groene bril op mn neus rondgelopen en t voelt best wel leuk om weer een bril op te hebben. Maar morgen mag ik weer lenzen dus das mooi :)

Gister dus naar Galway geweest. Eerst naar een craftcentre in Spiddal oftewel An Spidéal waar ik een liedboekje gekocht heb wat de bus rond gegaan is op weg naar Gaillimh. Candice zat al dagen te stuiteren want ze wilde een *tromgeroffel* tatoeage! een triquetra met de initialen van haar broer, zus en haarzelf eromheen. Dus eenmaal in Galway togen wij naar Victor Tattoo... afspraak voor 3 uur gemaakt... ik was zo slim om mn pckabel kaduuk te laten gaan dus ik op zoek naar een electronicazaak en een hostel gezocht voor Candice voor haar nachten in Galway te boeken. ze had het laatste bed dus dat word leuk... we zijn nog naar de Kathedraal gegaan en de Salmon Weir Bridge. terug naar mr tattoo en wachten.... Uiteindelijk ben ik in mn eentje terug gegaan naar de bus en heeft Candice de 6 uur bus richting Clifden gepakt omdat het zo lang duurde voor dr tat. Gelukkig kwam ze 's avonds weer terug. Ik heb alleen de vervelende neiging om er dicht bij in de buurt te komen en dat doet pijn... waarna een regen van sorry's volgt..

Sorry jongens, het is laat en ik wil slapen. Ik schrijf morgen verder, echt, maar ik ga nu slapen.

Knuff!!!

Loesje

1. Karen:
    7 augustus 2009
    lieverd,

je hoeft je niet te verontschuldigen voor het niet schrijven hoor! Het waren maar een paar dagen en je bent tot niets verplicht. Is de tattoo eigenlijk mooi geworden? Lijkt mij helemaal niets om voor de rest van je leven met je ouders en zus op je lijf te lopen, maar goed, beetje ouderwetse moeder misschien? Hier vordert de bouw gestaag, ben ik weer aan het werk, is TT men pensioen, hebben we gisteravond tot laat in de Kaag gezwommen en hebben we een hittegolfje te pakken.
    kuzzel
  2. tt+oj:
    7 augustus 2009
    Geen bericht, goed bericht. Mooi dat je je 's avonds met trommel en zang vermaakt. En dat je ook nog wat van de Ierse cultuur opsnuift. Het gaat aan onze neus voorbij dit jaar: Borsec moet opnieuw worden gevaccineerd tegen rabiës, omdat net is vastgesteld dat z'n titer te laag is. Dan moet er 3 mnd worden gewacht alvorens opnieuw titer mag worden geprikt. OJ is gestopt met het opzoeken van alle belangrijke religieuze en seculiere bezienswaardigheden. Maak jij maar veel foto's, kunnen we een beetje meegenieten.
    Veel plezier, kvtt
  3. Omaloe:
    8 augustus 2009
    Dag meissie van me.Ik ga jou echt niet slaan hoor, ben je mal.Geniet lekker van alle activiteiten en als er een momentje over blijft voor bloggen is dat mooi meegenomen en anders hebben we pech! Bear Hug, JOG