Inis Méain

30 juli 2009 - Carraroe, Ierland

Daar ben ik vandaag geweest ^^

Gisteren niet veel uitgespookt, beetje voorbereid op de scrudu, toets, morgen. Na school naar Sean-nos zingen gegaan, was wel grappig, maar ze was voornamelijk de hele tijd in het Iers aan het blabberen en zelf aan het zingen, pas aan het einde zelf wat gezongen, wat ik jammer vond. Maar het blijft mooi, dus heel erg was t niet.

's avonds Céilí gedanst. Dat was zo gaaf weer. Was wel leuk, ik danste eerst als dame (jeej :D) toen besloot mijn partner met iemand anders te gaan dansen ergo ik was weer heer.... Het ging prima, daar niet van, maar gewoon.. tis jammer...
nieuw figuur geleerd, tis nog redelijk ingewikkeld, maar wel leuk ^^ Dus mensen die het willen leren, trommel zo veel mogelijk mensen op XD de meer de leuker en beter het gaat enzo :)
Daarna had ze mensen nodig voor een nieuw figuur, dus bood ik mij vrijwillig aan en danste ik weer met een heer ^^ Dat was best ingewikkeld voor de eerste keer. Zeker aangezien mijn partner halfblind was... Cameron is zelf heel erg wit, wit haar en heeft ogen die niet stilstaan. Zn ogen trillen de hele tijd dus hij heeft redelijk moeite met lezen en mensen zien enzo. er is een vlakje in zn bril enorm versterkt waar hij mee leest. Best interessant, maar wel jammer voor hem. Hij was zo dus soms mn hand kwijt terwijl andere mensen die wel meteen konden zien. Maar het ging prima dus he :)

We zouden met Alla mee naar het strand gaan, maar het regende heel erg, dus waren we niet heel erg voor.... Ben een stukje naar huis gelopen toen ik door de minibus opgehaald werd uit de regen. Dat was wel lief. Nog een beetje thee zitten leuten met wat mensen en toen gaan slapen.

Vandaag was een best intensieve dag en ik ben nu ook best moe. We zijn naar de Aran Eilanden gegaan. Ik om precies te zijn naar Inis Méain, in het engels Inishmaan. Je kon ook naar Inis Oírr, Inisheer, dat is kleiner en het oostelijkst. Inis Oírr is vanaf Clare bestuurd en Inis Mór vanuit Galway, dus het Iers is het beste bewaard gebleven op Méain. Bijna geen woord Iers gesproken, maar dat is een ander verhaal.. Na een uur lopen kwamen we bij het huis van de tourguide waar we lunch aten. Na wat heel erg lang leek gingen we eindelijk verder het eiland op. Het was zonnig, het was heel erg zonnig. Als het in Connemara mooi weer is, is het gloeiend burning snik heet op de eilanden. En aangezien het vanochtend niet regende thuis..... Dus iedereen stripte terwijl we door het dorpje richting de kerk liepen. Onderweg vertelde Maureen vanalles en nog veel meer maar daarvan heb ik het meerendeel niet meegekregen omdat ik voorop liep en de rest 50 meter achter me... Toen werden we allemaal de kerk in geloodsd voor een praatje over de kerk en het dorp en weet ik wat allemaal. Vervolgens naar waar we allemaal voor gekomen waren, Dún Conchuir, Fort Conor in het Engels, uitgesproken Doehn Kruhuur. ^^ Dat is het hoogste punt van het eiland en best mooi. Iedereen beklom de muren, die je natuurlijk helemaal niet hoort te beklimmen maar die toch best goed werken om op te klimmen. Foto's van de omgeving gemaakt. Conor, klasgenootje van me, en zijn vrienden en vriendinnen hadden kroons gemaakt van papier wat best gaaf was. Zat Conor daar op zn fort met zn lady en knights en lady in waiting etc etc etc :P paar foto's van, wel grappig.

Candice was heel zielig omdat een losse steen in haar broekzak was geschoten en haar beeldscherm kaduuk had gemaakt. En haar voeten deden pijn van het lopen dus wij gingen maar naar de pub om te rouwen en bij te komen. We moesten redelijk snel weer weg aangezien het bijna een uur lopen was naar de ferry, die we absoluut neit wilden missen.. Veel gezongen onderweg. Op de ferry een plekje aan de rand op een pallet gevonden en daar de hele weg liedjes gezongen terwijl de boot bijna scheef ging. Candice: "Ik wist dat je liedjes aan het zingen was omdat je dan zo'n blik op je gezicht krijgt." "Wat voor blik?" "Degene die ook maar het idee krijgt me te storen loopt het risico overboord gegooid te worden" Joy ^^

Nja, nu ben k dus weer thuis en heb gegeten en ben weer schoon..

Morgen is mijn eerste toets, ik ben benieuwd. Ik word waarschijnlijk heeeeeel erg zenuwachtig dus ik ga zo nog wat leren. Veel zal wss niet lukken, thee halen en slapen is het recept...

@TT: ga als je kan ook naar de kerk in Inis Méain. Ik post foto's van de ruiten.

1. tt+oj:
    31 juli 2009
    mijn pc is weer in de lucht - je krijgt morgen een achterstallige reactie als 'ie het blijft doen tenminste. kvtt
  2. tt+oj:
    1 augustus 2009
    Mooie glas in lood ramen - ik fotografeer ze meestal met een zeer matig resultaat. Door de lichtinval moeilijk te nemen. OJ is druk in de weer om kathedralen die we zouden moeten gaan zien op te zoeken. Maar of dit kerkje erbij zal zitten..... Ga opgewekt je toets in, het moet echt leuke ontspanning bijven je Ierse taalcursus toch?
    Kvtt