Black and White Pudding

2 augustus 2009 - An Cheathrú Rua, Ierland

Beetje smaakloos maar wel lekker ^^

Heb even niks geschreven, sorry... erg druk en facebook en weet ik veel wat allemaal...

Even kijken, afgelopen vrijdag was mn scrúdú dus ik in de zenuwen natuurlijk. (scrúdú is toets) In de ochtend voor de toets gewoon een beetje herhaald en filmpje gekeken. 's middags was er een drukker die een stapeltje boeken uitgestald had en daar heb ik 2 cd's gekocht met Ierse muziek. Ik heb nu een hele stapel muziek in het Gaeilge. Als iemand toevallig een liedje weet kan ik kijken of ik het heb en het je sturen :) Ik mag maandag een cd van Fionntán rippen met veel meer kinderliedjes dus dat word leuk :D Gezongen door kinderen dus dat is prachtig natuurlijk :D Allemaal niet zo spectaculair als Celtic Woman oid maar wel mooi :D

Had ik jullie verteld van het Seannos zingen en Céilí dansen? ik geloof het wel...

In ieder geval, voor mijn scrúdú, ik was de eerste de eerste die op gesprekje mocht komen dus dat was eng natuurlijk, ik helemaal nerveus, handen wrijven en giegelen etc.. Maar ik kreeg een dubbele thumbs up dus ik denk dat het goed ging :) Gisteren zei Finny dat niemand gefaald had dus dat was mooi :) Ze hebben een of ander gaar systeem dat je je cijfer pas te weten komt als je thuis bent... heel fijn danku... Waarschijnlijk haal ik wel overal een A voor dus dat komt goed :) Ik heb een klein beetje onderzoek gedaan en er blijkt een cultureel verdrag te zijn tussen Ierland en Nederland en ik kan met enig geluk volgend jaar een beurs krijgen voor de summerschool. Moet de accomodatie alsnog zelf betalen maar het is tenminste iets :D Eerst een baantje krijgen.. dan ben ik alweer neit in Nederland met de El-Cid... moeilijk moeilijk....Maargoed :D

We hebben weer een paar liedjes geleerd waaronder Bean Pháidín (vrouw van 'Paddy') en Peigin Leitir Móir. Ik blijf vergeten wat ik al wel en wat niet verteld heb... Bean Pháidín gaat over een meisje dat hals over kop verliefd is op Páidín en zijn vrouw dood wenst. met coupletten als "Ik hoop dat ze breekt haar voeten, haar voeten. Ik hoop dat ze breekt haar voeten, vrouw van Paddy. Ik hoop dat ze breekt haar voeten, haar voeten. Ik hoop dat ze breekt haar voeten en al haar botten" ^^ en het refrein is "Ik zou willen dat ik was, ik was, ik zou willen dat ik was Páidín's vrouw. Ik zou willen dat ik was, ik was, Ik zou willen dat ik was. Ik wens zijn vrouw dood." gaaf he:)

Ik ben op vrijdag avond nog naar de pub geweest met Alla. Was best leuk maar de volgende ochtend was wat minder...ik was heel moe.. was heel erg naar dat Mum naar de eilanden was. Ik stond op en liep de keuken in waar normaal de hele tafel vol met lunchmaak dingen staat, maar nu niet.... dus ik dacht, is het zondag??? en ben terug naar bed gegaan.. om 9 uur kwam er een klop op de deur dat de bus er was... dus ik schoot in mn kleren en ren voor de bus... ik had mn tas niet uitgepakt dus dat was geluk  maar ik was dood toen ik op school kwam.. beter gezegd, nog niet wakker.. tot de pauze was ik zo lief, en een van de weinige brave souls omdat de zinnen soms perfect pasten bij mijn moe zijn. zo hadden we soort van trappen. duur, redelijk duur, behoorlijk duur, te duur en daar kon ik heel erg mooi moe in passen en zo een paar keer.. maar goed :) na de thee met suiker ging t weer beter.

Toen ik thuis kwam naar bed gegaan en geprobeerd te gaan slapen, maar t lukte niet dus ging ik maar met Candice praten. na het avondeten zijn we een heel eind gaan lopen en Honey volgde ons de hele tijd ^^ Honey is een zwerfhondje van de buren die we nog nooit gezien hebben. Heel erg lief en die hobbelde gewoon achter ons aan dus dat was wel lief :)  Heel mooi uitzicht gehad en veel gepraat.. en gezongen ^^ Terug thuis heb ik Candice rug gemasseerd en ben terwijl we foto's aan t kijken waren in slaap gevallen... even later wilde Alla haar deken terug en ben ik maar naar mn eigen bed gegaan.. 12 uur geaslapen en nog niet helemaal uitgerust...

Vandaag Iers ontbijt (lunch) gehad :D maar dan zonder de aardappels... 2 worstjes, rashers bacon en black/white pudding ^^ was best lekker :) Lumi was kinderachtig.. ze durfde de pudding niet. Waren eigenlijk net koekjes maar dan niet van aardappel of deeg:P beetje smaakloos eigenlijk (A)

Vandaag weer een wandeling gemaakt, ditmaal naar de pub en terug naar huis voor avondeten. Zometeen gaan we weer terug naar de pub.

DIkke knuffel en tot de volgende blog

@mamma: wow! het word spannend! en gaaf :D

@TT: maar het is ook gaaf :D ik ben gewoon altijd nerveus :D

1. Karen:
    2 augustus 2009
    wordt zeker gaaf. Danique vindt de keuken gewoon keuken en groot. Ze moet zelf maar gaan reageren op jouw verhalen. Ik heb Opa en Oma weer een hele stapel van jouw verslagen gegeven, uitgeprint natuurlijk, en zij vinden het allemaal geweldig. Een studiebeurs in Ierland: mooi! Maar dan komen wij wel mee hoor ;-) Toch mooi meegenomen dat je al je hele leven weet dat je alle etenswaren een keer moet proberen, dat scheelt frustratie en beledigde gastvrouwen. Hier kwakkelt het weer nog steeds en helaas begin ik aan mijn laatste dagen vakantie: donderdag weer naar kantoor. Waarschijnlijk gaan we dinsdag radiatoren kopen/uitzoeken in België. We keep you informed.
    kuzzel
  2. Omaloe:
    2 augustus 2009
    Ik heb het gevoel dat je het steeds meer naar het zin krijgt. Komt dat met die studiebeurs nu ineens of was je dat al die tijd al van plan? Je vertelt mij ook niks....... Was blij met je meeltje! Bear Hug JOG
  3. Danoontje:
    Heee,Heee,,
    Ik ben nog niet helemaal wakker maar toch nog ff reageren. volgensmij heb jij het echt wel leuk daar en dat is super voor je..en ja die pudding lijkt mij ook eng:P ik zie dat je op de foto's aan t poolen bent ofzo..:) en gewonnen???
    Kuz
  4. tt+oj:
    3 augustus 2009
    Leuk dat Honey met jullie meeloopt - vraagt bescheiden wat aandacht en liefde misschien. Bewaar maar een stukje eetbaars - niet die pudding hoor -zo'n worstje van het ontbijt of zo.
    Veel plezier weer morgen,
    kvt
  5. Papapa-paa!:
    Hoi Knuffel
    We beginnen je nu ook een beetje te missen, hoor! Het is deze week weer mooi weer. Morgen gaan mama en ik naar België op jacht naar antieke radiatoren.
    Liefs, papapa-paa!
  6. Lientje:
    5 augustus 2009
    Hey loes,

ik heb je agenda gescoord! Gister even tasjes gevuld voor de El Cid :)
    En bedankt voor je kaartje :D hij is leuk ^^
    *rent naar pannekoek*
    Ja ik sta al vroeg in de keuken, appelpannekoeken voor ontbijt :p
    En die pudding, dat durf ik wel aan :p

knuffels,
    Lien