An Cheathrú Rua

17 juli 2009 - Carraroe, Ierland

Gisteravond nog even Galway in geweest, een trui gekocht en de Salmon Weir brug en de kathedraal gezien. Daarna nog een tijdje op internet gespeeld alvorens naar bed te gaan. Ik had de pech dat er een groep franse schoolkinderen naast mijn kamer zat want die waren veel te vroeg al wakker en herrie aan het maken en door de gang aan het rennen.. Een kamergenootje heeft ze een keer aangesproken en een persoon van het hostel is erbij gehaald op een gegeven moment, maar het mocht allemaal niet baten. Dan maar douchen..

Alles in de luggage room gezet en bij O'Briens een Breakfast Bagel met thee gehaald. Naar de campus gelopen en alles een beetje bekeken. Nog een woordenboek gehaald en een praatje gemaakt met een oudere meneer die ik later tegen kwam wachtend op de bus. Nog even op een terrasje een kop thee gedronken en een beetje in het boekje gebladerd en toen maar terug naar het hostel. Op tijd mn tassen gepakt, bijna mn oortjes vergeten, en naar de NUIG gelopen. Ik was heel gezellig een half uur te vroeg, maar heb een tijdje zitten praten met Steffen uit Duitsland. Bijna een uur nadat we hadden moeten vertrekken zijn we ook echt weg gegaan naar Carraroe, of zoals het in het Iers heet, An Cheathrú Rua. Er is een meisje met een blindegeleidehond en een jongen waarvan ik me nog steeds afvraag of hij albino is of niet. Hij is extreem wit, maar gewoon blauwe ogen. Die scheef staan trouwens. In de bus een hele tijd met Steffen zitten praten over taal en muziek en vanalles.

Bij de school aangekomen haalde ik Elmo weer tevoorschijn en die heeft met allemaal mensen lopen praten, z'n Engels is best goed stiekum. Een meisje, Kyleen ofzo, uit Colorado die Ierse geschiedenis studeert was vooral erg gezellig. Elmo was helemaal blij dat ie een paarse map kreeg want paars is een gave kleur. Rood is natuurlijk de beste kleur van allemaal maar paars is gaaf. De leraren vonden het wel grappig maar zaten wel te kijken van "die neemt ze toch niet mee naar de les" Wat ik dan weer hilarisch vond.

Ik zit in een huis met Lumi uit Roemenië, die hier voor de tweede keer is, Alla een Poolse, Steffie! en Eddy en Candice uit New York. Eddy is al iets van 48 ofzo :P meeste mensen zijn hier omdat ze iets met Iers studeren of hun roots liggen hier of ze hebben het aan zichzelf beloofd oid. Die oude man uit de boekwinkel was geboren op de Isle of Man en had het zichzelf beloofd om Iers te leren voor hij dood ging. "So I looked at the calender and I saw I did'nt have much time left" Dolly is heel blij met het bed, dat ligt natuurlijk eindeloos veel beter dan in de rugzak op koude plaatsen. Het internet hier is een beetje prut soms, maar het is beter dan niks :D

Net met de hele groep salade dingen gegeten, en heel gezellig gepraat met z'n allen. We gaan zometeen waarschijnlijk naar de pub lopen. Wordt vast heel gezellig :D

Ik ga nog even een foto online plaatsen en geef jullie allemaal een dikke knuf en tot morgen :D

@Lex: Fransen zijn alleen maar vervelend als het er heel erg veel zijn en het allemaal schoolkiddo's zijn die heel veel geluid en rotzooi maken waar jij tussen zit..

@Lien: Volgende keer ga je mee ;) Geef me trouwens ergens binnen de komende 4 weken jouw en Sjoerds ringmaat door!

@Omaloe: ik heb het ook braaf opgedronken en drink het ook wel, ik hoefde alleen niet zo nodig

1. Karen:
    18 juli 2009
    Hoi knuffel,
    Weer helemaal leuk, dit dagverslag. Ik ga ze maar uitprinten voor Opa en Oma, hebben zij er ook lol aan. Charlotte is op interrail en schijnt op facebook een log bij te houden. fijn, jij en Elmo hebben wel lef. Vraag me wel af of Elmo actief op Ierse les moet of dat het slimmer is om de train-de-trainer-methode te volgen (jij krijgt les om Elmo thuis te trainen), op die manier kan Dolly meedoen.
    Aangezien mijn Iers nil is sluit ik af met Have fun! Kuzzel
  2. tt+oj:
    18 juli 2009
    Was een goede dag voor je met veel nieuwe contacten en belevenissen. Wat is de kleur van je trui? een speciale van Ierse schapenwol of zo?? Wat is voor jou de reden om Iers te leren? En wie of wat is Elmo? Wel vreselijk die rotherrie 's nachts. Is een ander hostel een optie?
    Goede dag weer vandaag, kusvantante en groetvanoom