Tá cumha baile ormsa

23 juli 2009 - Carraroe, Ierland

20 punten voor wie uitvogelt wat dat betekent.

Het gaat nu weer beter, maar heb eergisteravond en gisteren overdag een beetje last van gehad. Paniek en naar doen tegen mensen. Het gaat nu weer, duurt alleen nog even tot het weer 'goed' is. Het was ook best perfect getimed.. precies 1 week. Vond ik best knap van mezelf eigenlijk.

Ik heb gister niks gepost omdat ik de hele tijd rondjes heb gelopen en mezelf heb 'geslagen'.. Er was ook niet echt iets gebeurd gister.. gewoon naar school gegaan. Omdat t een korte dag was wilde de rest naar het strand, maar ik had niet zo'n zin dus ben ik naar huis gegaan en heb rondjes gelopen, dingen herhaald en liedjes geleerd. http://www.youtube.com/watch?v=QWo8PY2CpUo Dit kan ik zingen en ik weet ongeveer wat het allemaal betekent ^^ De tekst staat ernaast, ik zal een snelle vertaling geven.

Oh waar is mijn lieve Séamusje? Mijn schat (treasure), mijn jongetje, Oh waar is mijn lieve Séamusje? Hij is gaan lopen over de weg (ik geloof zelfs bergafwaarts). Hij heeft geen schoenen aan zijn voetjes, zonder jasje, geen hoedje en geen jas.

Hij is naar school, je Séamusje. Mijn schat (treasure), mijn jongetje. Hij is naar school, je Séamusje, met een boekje in zijn zakje. Op zijn rug een klein tasje, waarin zijn lunch zit.

je bent geboren in Monalee, onder aan de heuvel in een vogelnestje, je bent geboren in Monalee, niet ver van Bun Doite. Liefde van mn leven, mijn lieve Séamusje, Mijn schat (treasure), mijn jongetje, Liefde van mijn leven, mijn lieve Séamusje, Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. en dan komt 1 weer.

Gisteravond tot redelijk laat opgebleven. In de serre blijven zitten want Lumi sliep. Eerder die dag had ze tegen me geschreeuwd dat ik de deuren niet dicht moest slaan en ik was me van geen kwaad bewust dus ik wilde niet terug naar mn slaapkamer... ergens 1 a 2 uur (uur later in nl) naar mn kamer gegaan en alles in t donker gedaan.

Vanochtend was ik minder moe dan verwacht. Fionntán zn lessen worden steeds overzichterlijker nu hij zn 'tools' heeft. Hij kan niet lesgeven zonder computer die behoorlijk werkt, speakers, handouts, flash, etc etc etc En hij was net verhuisd van lokaal dus de eerste dagen deed vanalles het niet en waren zn powerpoints dus ook niet echt goed. Nu is ie heel interactief en gaaf bezig. Moet je het filmpje Yu Ming is ainm dom opzoeken op Youtube. Vandaag Go Fish gespeeld in het Iers wat best leuk was. Ik vond het heel naar dat Ed niet op zat te letten en het hele spel dus vastliep als we bij hem kwamen. Dankzij hem heb ik eventually ook verloren.. Iig ik was echt laatste ipv niet eerste. Ik had hem om een kaart gevraagd die hij niet had en in de volgende ronde legt hij die opeens neer... ik pissig, maargoed.. ik weet nu wel wat "Go Fish" is in het Iers en cheater enzo... nja, goed.

Nog wat gezongen en geleerd.. Daarna een film bekeken over de geschiedenis van Ierland die niet heel erg goed was. Als iemand vraagt leg me in 10 minuten de geschiedenis uit en je hebt 45 min dan is t een prima film, maar hij was inaccuraat genoeg om geen goede docu te zijn. Terug naar huis en ik heb net mijn diner, gebakken makreel, ik wist niet dat die beesten zo mooi waren!, op.

Voor mensen die een ander liedje waarvan ik het eerste couplet en het refrein ken willen weten

Morgen is er een fair in de County Clare, wat heeft dat voor zin voor mij om dat te weten, ik mag toch niet gaan. Mamma mamma laat me alsjeblieft gaan! Oh lieverd, vraag dat niet van me. Je bent nog geen 10 en ook geen 11. Als je dertien bent, dan mag je gaan. Mamma mamma laat me alsjeblieft gaan! Oh lieverd, vraag dat niet van me. Ik verkies mijn schoenmaker van schoenen boven de militiair met gouden versiering. En dat verdeeld over heel veel herhalingen..

Zoals Fionntán ons leert heeft het laatste couplet werkelijk nooit iets te maken met de rest van het lied. Nja, goed.

De duw van Steffi heeft me twee hele grote blauwe plekken opgeleverd die echt diep zijn. Een op mn been en een op mn ribben. Die op mn been zou misschien nog voor trauma doorgaan. Hij bleef gister in ieder geval pijn doen en kloppen, vandaag gaat wel prima. Nog niet leuk, maar het gaat tenminste.

Zometeen worden we opgepikt met het busje voor dansen. DIt is oude stijl dansen, dus 'met armen'. Morgen krijgen we Céilí dansen. Misschien dat ik nog naar de pub ga, misschien niet. Ik weet het nog niet. Kreeg wel van Alla te horen dat  'de rest' vind dat we vaker naar de pub moeten komen en dat we niet genoeg socialisen. Maargoed..

Even kijken heb ik nog mooie dingen geleerd in het Iers? Vanalles, maar op zo'n moment kan ik natuurlijk niks verzinnen..

Slán voor nu!

@TT: Ja, maar hè!

Er zijn hier helemaal geen muggen.. Het is niet warm genoeg denk ik.

@ mamma : nog niet gehad, doet ie wss ook niet.. Hij heeft al een paar uitbarstingen van mijn moeten weerstaan waarin ik in een combi van pijn, moeheid en heimwee een afreageerpunt koos en Steffi te dicht bij was. Waarna ik vervolgens een heel vergeef me en negeer me pleidooi hield.. maargoed....

@ Bas : Kusje?

1. tt+oj:
    23 juli 2009
    Als ik het een beetje snap voel je je gewoon niet erg lekker.En met jezelf "slaan", bedoel je dan "geestelijk pijndoen" of zo ?- ik vind het in ieder geval heel erg naar klinken:kop op meis, probeer je niet zo van de wijs te laten brengen door onbegrepen dingen of mensenpraatjes. Jij bent goed zoals je bent hoor en je doet erg je best om het anderen naar de zin te maken.Pluim!! Ik vind het trouwens meer dan geweldig dat je al zoveel liedjes kunt zingen in het Iers. Dat doet Elmo je niet na. Schiet me ook de naam van beer weer te binnen: Fozzy geloof ik.
    Wordt morgen vast een fijne dag!, kvt
  2. tt+oj:
    23 juli 2009
    de eenzaamheid van de stad valt over mij......?????
  3. tt+oj:
    23 juli 2009
    de eenzaamheid van de stad overvalt mij.......
  4. Omaloe:
    23 juli 2009
    Dag meissie van me. Was even zwaar weer voor jou hè? Moeheid en heimwee, daar word je kwetsbaar van maar het gaat over, houd je daar maar aan vast! Fijn dat je de you tube even gaf, heb bijna alle liedjes afgeluisterd. Begrijp even niet hoe je die liedjes zo gauw leert, heb ik iets gemist? Denk iedere dag aan je. Bear hug. JOG.
  5. Papapa-paa!:
    24 juli 2009
    Hoi Knuffel! Je laat je toch niet op je kop zitten (door jezelf!), toch? Het wordt nog 5 weken leuk! En de pub geeft altijd afleiding als je een beetje met je ziel onder je arm loopt! Heb je jezelf al getrakteerd op een reep chocola (langzaam opeten!)?
    Liefs, papapa-paa!
  6. Karen:
    24 juli 2009
    Dag knuffel,
    Helemaal geweldig, die liedjes. Ik heb de tekst getracht mee te zingen maar ja, die uitspraak hè? Met jou gaat het ook goed. Die zelfkadtijding moet je voortaan maar achterwege laten. Het is even een fase waar je doorheen moet en gelukkig herken je de symptomen. Dus, op naar de pub en het gezellige Ierse leven (ookal mag je niet naar de country fair, gewoon doen;-)
    En als die gozer je geen biertje geeft dan mag je hem zeggen dat hij voor een paar dagen de pijn in je benen mag overnemen (en anders komt je m oeder langs... en dat is een dreigement.)
    kuzzel
  7. Lexxie:
    25 juli 2009
    Je lijkt het nog steeds naar je zin te hebben en zo. Is fijn om te horen... nou ja... lezen dan :D En die blauwe plekken... ach,daar wordt je hard van, ofzo? ;) Ik blijf je verhalen ook maar blij lezen.
    Veel plezier nog :)